priklady-resene:herni-framework

Toto je starší verze dokumentu!


Herní Framework

Jak si naklonovat a sprovoznit herní framework postavený na knihovnách SDL2. Prozatím je hlavní platforma a a vývojové prostředí Visual Studio, ale CMake by měl umožnit snadné porotvání na další platofrmy a IDE. Vše bude průběžně testováno a řešeno na základě vaší odezvy.

Budete potřebovat mít naisntalované tyto nástroje. Vše by mělo stačit v nejnovějších verzích bez značného omezení.

Slouží ke konfiguraci a správě projektu ve smyslu jeho sestavování a distribuci. Na základě konfiguračních souborů nám připraví projekt pro IDE.

Slouží pro správu a verzování zdrojových kódů. Umožňuje nám snadno stáhnout celý zdrojový kód a později ho i updatovat. Další jeho významnou funkcí je kooperace mezi několika vývojáři.

  • Vytvoříme složku pro náš projekt někde na disku. Například C:\Programming\MojeHra\.
  • Uvnitř této složky spustíme z kontextového menu Git Bash
  • Naklonujeme Gitovský repozitář
  • Repozitář se nachází na adrese https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate.
  • Naklonujeme pomocí následujícího příkazu. Bude třeba se přihlásit svým studentským účtem. Výsledek je patrný na obrázku níže.
  git clone https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate.git Hra
  • Úspěšným spuštěním příkazu nám vznikne nová složka C:\Programming\MojeHra\Hra
  • Dále budeme potřebovat stáhnotu a rozbalit knihovny SDL2 a SDL2_Image. Oboje ve verzi tzv. Development Libraries. Oboje by měli být zip archivy.
  • Oba zipy obsahují složku, kterou umístíme do stejné složky jako Git repozitář z předchozího kroku.
  • Ukázky na obrázcích

V tomto kroce předpokládáme, že celý náš projekt leží například v C:\Programming\MojeHra\ - složka z prvního kroku

  • Uvnitř našeho repozitáře vytvoříme složku build - v tomto příkladě by to bylo C:\Programming\MojeHra\Hra\build
  • Spustíme program CMake - grafickou verzi
  • Položku Where is the source code nastavíme na naklonovaný Git repozitář. V tomto příkladě: C:\Programming\MojeHra\Hra
  • Položku Where to build the binraies nastavíme na dříve vytvořenou složku build. V tomto příkladě C:/Programming/MojeHra/Hra/build

Lorem ipsum dolor sit amet

void TBA()
{
}
burak@debbie:$ TBA
  • priklady-resene/herni-framework.1618835382.txt.gz
  • Poslední úprava: 2021/04/19 14:29
  • autor: bures