Toto je starší verze dokumentu!
Herní Framework
Jak si naklonovat a sprovoznit herní framework postavený na knihovnách SDL2. Prozatím je hlavní platforma a a vývojové prostředí Visual Studio, ale CMake by měl umožnit snadné porotvání na další platofrmy a IDE. Vše bude průběžně testováno a řešeno na základě vaší odezvy.
Potřebný SW
Budete potřebovat mít naisntalované tyto nástroje. Vše by mělo stačit v nejnovějších verzích bez značného omezení.
- CMake - Oficiální download stránka - stahujte Windows x64 Installer
CMake
Slouží ke konfiguraci a správě projektu ve smyslu jeho sestavování a distribuci. Na základě konfiguračních souborů nám připraví projekt pro IDE.
Git
Slouží pro správu a verzování zdrojových kódů. Umožňuje nám snadno stáhnout celý zdrojový kód a později ho i updatovat. Další jeho významnou funkcí je kooperace mezi několika vývojáři.
Tutoriál
1) Naklonování zdrojových kódů projektu
- Vytvoříme složku pro náš projekt někde na disku. Například
MojeHra
. - Uvnitř této složky spustíme z kontextového menu
Git Bash
- Naklonujeme Gitovský repozitář
- Repozitář se nachází na adrese
https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate
. - Naklonujeme pomocí následujícího příkazu. Bude třeba se přihlásit svým studentským účtem. Výsledek je patrný na obrázku níže.
git clone https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate.git Hra
2) Stažení knihoven SDL2 a SDL2_Image
- Dále budeme potřebovat stáhnotu a rozbalit knihovny SDL2 a SDL2_Image. Oboje ve verzi tzv. Development Libraries. Oboje by měli být zip archivy.
- Knihovna SDL2
- Knihovna SDL2_Image
- Oba zipy obsahují složku, kterou umístíme do stejné složky jako Git repozitář z předchozího kroku.
- Ukázky na obrázcích
3) Stažení SDL2_Image knihovny
Lorem ipsum dolor sit amet