Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
priklady-resene:herni-framework [2021/04/19 14:19] – bures | priklady-resene:herni-framework [2021/04/19 15:27] (aktuální) – bures | ||
---|---|---|---|
Řádek 15: | Řádek 15: | ||
===== Tutoriál ===== | ===== Tutoriál ===== | ||
==== 1) Naklonování zdrojových kódů projektu ==== | ==== 1) Naklonování zdrojových kódů projektu ==== | ||
- | * Vytvoříme složku pro náš projekt někde na disku. Například '' | + | * Vytvoříme složku pro náš projekt někde na disku. Například '' |
- | * Uvnitř této složky spustíme z kontextového menu '' | + | * Uvnitř této složky spustíme z kontextového menu '' |
- | * {{: | + | |
| | ||
* Naklonujeme Gitovský repozitář | * Naklonujeme Gitovský repozitář | ||
Řádek 26: | Řádek 25: | ||
</ | </ | ||
- | * {{: | + | * Úspěšným spuštěním příkazu nám vznikne nová složka '' |
- | ==== 2) Stažení SDL2 knihovny | + | ==== 2) Stažení |
* Dále budeme potřebovat stáhnotu a rozbalit knihovny SDL2 a SDL2_Image. Oboje ve verzi tzv. **Development Libraries**. Oboje by měli být zip archivy. | * Dále budeme potřebovat stáhnotu a rozbalit knihovny SDL2 a SDL2_Image. Oboje ve verzi tzv. **Development Libraries**. Oboje by měli být zip archivy. | ||
* Knihovna [[https:// | * Knihovna [[https:// | ||
Řádek 34: | Řádek 33: | ||
* Oba zipy obsahují složku, kterou umístíme do stejné složky jako Git repozitář z předchozího kroku. | * Oba zipy obsahují složku, kterou umístíme do stejné složky jako Git repozitář z předchozího kroku. | ||
* Ukázky na obrázcích | * Ukázky na obrázcích | ||
- | | + | {{: |
- | ==== 3) Stažení SDL2_Image knihovny | + | ==== 3) Konfigurace a vytvoření řešení pro VS pomocí nástroje CMake ==== |
- | Lorem ipsum dolor sit amet | + | V tomto kroce předpokládáme, |
+ | * Uvnitř našeho repozitáře vytvoříme složku '' | ||
+ | * Spustíme program CMake - grafickou verzi | ||
+ | * Položku **//Where is the source code//** nastavíme na naklonovaný Git repozitář. V tomto příkladě: | ||
+ | * Položku **//Where to build the binraies// | ||
+ | * Dáme **Configure** a v dialogovém okně vybereme naší verzi visual studia a nastavíme //platform generator// na **x64** a dáme finish. {{: | ||
+ | * V tomto bodě nastane chyba a bude potřeba doplnit proměnnou **SDL2_PATH** v horní části cestou k naší dříve rozbalené knihovně SDL2. V tomto příkladu je to '' | ||
+ | * Znovu dáme **Configure** nastane opět chyba, tentokrát bude třeba doplnit proměnnou **SDL2_IMAGE_PATH** pro knihovnu SDL2_Image. V tomto příkladu je to '' | ||
+ | * Po opětovném stisknutí **Configure** by měl být projekt bez chyb. | ||
+ | * Následuje **Generate** pro vygenerování solution souborů pro visual studio | ||
+ | * Následně můžeme rovnou otevřít VS pomocí tlačítka **Open Project** | ||
- | ==== 4) Konfigurace a vygenerování | + | ==== 4) Kompilace s puštění |
- | Lorem ipsum dolor sit amet | + | Jakmile se nám projekt otevře ve VS. Je třeba akorát nastavit náš projekt **TheGame** jako výchozí tím, že na něj v průzkumníku řešení klikneme pravým tlačítkem a vybereme **Nastavit jako spouštěný projekt**. Projekt lze následně sestavit, spustit a upravovat dle vašich přání. |
- | {{: | + | {{: |
- | <code c> | + | ==== 5) Co dále? ==== |
- | void TBA() | + | Projekt má nyní 3 hlavní funkce, které stojí za vaší pozornost a kam by jste měli upřít svoji shanu, pokud chcete vytvořit nějaký vlastní gameplay: |
- | { | + | * '' |
- | } | + | * '' |
- | </code> | + | * '' |
+ | |||
+ | ===== ToDo ===== | ||
+ | Seznam toho co Já Buracisko chci a musím předělat vylepšit v rámci další iterace. | ||
+ | * Udělat jeden samostatný projekt, který pojme veškeré závislosti a odpadne tak nutnost managovat knihovny ručně - pravděpodobně vlastní mirror a kompilace v rámci projektu | ||
+ | * Rozdělit frameworkové části kódu do okolních souborů s dokumentovaným API | ||
+ | * Delta time do update/draw funkcí pro precizní pozicování | ||
+ | * **Bomberman** like ukázkový project. | ||
- | <code bash> | ||
- | burak@debbie: | ||
- | </ | ||