Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze | ||
priklady-resene:herni-framework [2021/04/19 11:37] – vytvořeno bures | priklady-resene:herni-framework [2021/04/19 15:27] (aktuální) – bures | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
====== Herní Framework ====== | ====== Herní Framework ====== | ||
- | Jak si naklonovat a sprovoznit herní framework postavený na knihovnách SDL2. | + | Jak si naklonovat a sprovoznit herní framework postavený na knihovnách SDL2. Prozatím je hlavní platforma a a vývojové prostředí Visual Studio, ale CMake by měl umožnit snadné porotvání na další platofrmy a IDE. Vše bude průběžně testováno a řešeno na základě vaší odezvy. |
- | ===== Tutoriál | + | ===== Potřebný SW ===== |
- | <code c> | + | Budete potřebovat mít naisntalované tyto nástroje. Vše by mělo stačit v nejnovějších verzích bez značného omezení. |
- | void TBA() | + | * CMake - [[https:// |
- | { | + | * Git - [[https:// |
- | } | + | |
- | </code> | + | |
+ | ==== CMake ==== | ||
+ | Slouží ke konfiguraci a správě projektu ve smyslu jeho sestavování a distribuci. Na základě konfiguračních souborů nám připraví projekt pro IDE. | ||
+ | |||
+ | ==== Git ==== | ||
+ | Slouží pro správu a verzování zdrojových kódů. Umožňuje nám snadno stáhnout celý zdrojový kód a později ho i updatovat. Další jeho významnou funkcí je kooperace mezi několika vývojáři. | ||
+ | |||
+ | ===== Tutoriál ===== | ||
+ | ==== 1) Naklonování zdrojových kódů projektu ==== | ||
+ | * Vytvoříme složku pro náš projekt někde na disku. Například '' | ||
+ | * Uvnitř této složky spustíme z kontextového menu '' | ||
+ | | ||
+ | * Naklonujeme Gitovský repozitář | ||
+ | * Repozitář se nachází na adrese '' | ||
+ | * Naklonujeme pomocí následujícího příkazu. Bude třeba se přihlásit svým studentským účtem. Výsledek je patrný na obrázku níže. | ||
<code bash> | <code bash> | ||
- | burak@debbie:$ TBA | + | git clone https:// |
</ | </ | ||
+ | |||
+ | * Úspěšným spuštěním příkazu nám vznikne nová složka '' | ||
+ | |||
+ | ==== 2) Stažení knihoven SDL2 a SDL2_Image ==== | ||
+ | * Dále budeme potřebovat stáhnotu a rozbalit knihovny SDL2 a SDL2_Image. Oboje ve verzi tzv. **Development Libraries**. Oboje by měli být zip archivy. | ||
+ | * Knihovna [[https:// | ||
+ | * Knihovna [[https:// | ||
+ | * Oba zipy obsahují složku, kterou umístíme do stejné složky jako Git repozitář z předchozího kroku. | ||
+ | * Ukázky na obrázcích | ||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ==== 3) Konfigurace a vytvoření řešení pro VS pomocí nástroje CMake ==== | ||
+ | V tomto kroce předpokládáme, | ||
+ | * Uvnitř našeho repozitáře vytvoříme složku '' | ||
+ | * Spustíme program CMake - grafickou verzi | ||
+ | * Položku **//Where is the source code//** nastavíme na naklonovaný Git repozitář. V tomto příkladě: | ||
+ | * Položku **//Where to build the binraies// | ||
+ | * Dáme **Configure** a v dialogovém okně vybereme naší verzi visual studia a nastavíme //platform generator// na **x64** a dáme finish. {{: | ||
+ | * V tomto bodě nastane chyba a bude potřeba doplnit proměnnou **SDL2_PATH** v horní části cestou k naší dříve rozbalené knihovně SDL2. V tomto příkladu je to '' | ||
+ | * Znovu dáme **Configure** nastane opět chyba, tentokrát bude třeba doplnit proměnnou **SDL2_IMAGE_PATH** pro knihovnu SDL2_Image. V tomto příkladu je to '' | ||
+ | * Po opětovném stisknutí **Configure** by měl být projekt bez chyb. | ||
+ | * Následuje **Generate** pro vygenerování solution souborů pro visual studio | ||
+ | * Následně můžeme rovnou otevřít VS pomocí tlačítka **Open Project** | ||
+ | |||
+ | ==== 4) Kompilace s puštění projektu ==== | ||
+ | Jakmile se nám projekt otevře ve VS. Je třeba akorát nastavit náš projekt **TheGame** jako výchozí tím, že na něj v průzkumníku řešení klikneme pravým tlačítkem a vybereme **Nastavit jako spouštěný projekt**. Projekt lze následně sestavit, spustit a upravovat dle vašich přání. | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ==== 5) Co dále? ==== | ||
+ | Projekt má nyní 3 hlavní funkce, které stojí za vaší pozornost a kam by jste měli upřít svoji shanu, pokud chcete vytvořit nějaký vlastní gameplay: | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | |||
+ | ===== ToDo ===== | ||
+ | Seznam toho co Já Buracisko chci a musím předělat vylepšit v rámci další iterace. | ||
+ | * Udělat jeden samostatný projekt, který pojme veškeré závislosti a odpadne tak nutnost managovat knihovny ručně - pravděpodobně vlastní mirror a kompilace v rámci projektu | ||
+ | * Rozdělit frameworkové části kódu do okolních souborů s dokumentovaným API | ||
+ | * Delta time do update/draw funkcí pro precizní pozicování | ||
+ | * **Bomberman** like ukázkový project. | ||
+ | |||