Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
| Následující verze | Předchozí verze | ||
| ccpp:chocolate-doom [2021/09/06 08:31] – vytvořeno bures | ccpp:chocolate-doom [2021/09/06 09:24] (aktuální) – bures | ||
|---|---|---|---|
| Řádek 1: | Řádek 1: | ||
| ====== Jak na vlastní build Chocolate Doom ====== | ====== Jak na vlastní build Chocolate Doom ====== | ||
| + | ===== Co budeme potřebovat za SW ===== | ||
| + | * Visual Studio, nebo jiný nástroj pro kompilaci (návod počítá s VS 2019) | ||
| + | * CMake ([[https:// | ||
| + | * Git [[https:// | ||
| + | |||
| + | ===== Postup ===== | ||
| + | - Někde na disku si vytvoříme složku. Já si vytvořil // | ||
| + | - Stáhneme si knihovny [[https:// | ||
| + | - Tyto knihovny rozbalíme do samostatných složek ve složce vytvořené v bodě 1. **Pozor:** Je nutné dát si při rozbalování pozor, aby nebyla složka dvojitá. Často se stane (speciálně u Windows), že se vytvoří složka s názvem zipu, v ní složka s názvem knihovny a teprve v ní samotné soubory. Pokud se tak stane, musíte dávat bedlivý pozor v dalších krocích, případně soubory přesunou o jednu úroveň výše. | ||
| + | - Ukázka pracovní složky a obsah jedné složky s knihovnou {{: | ||
| + | - Otevřeme si Git (Git Bash Here) v našem pracovním adresáři a naklonujeme si zdrojový kód Chocolate Doom příkazem: '' | ||
| + | - Spustíme program CMake (cmake-gui). **Where is the source code** nastavíme do složky se zdrojovým kódem, která se vytvořila v předchozím bodu. | ||
| + | - V našem pracovním adresáři si vytvoříme složku **build**. | ||
| + | - **Where to build the binaries** nastavíme na složku **build** vytvořenou v předchozím kroku. {{: | ||
| + | - Klikneme na **Configure**. V dialogovém okně vybereme náš kompilátor - **Visual Studio 16 2019**. A **Optional platform generator** nastavím na **Win32**. Viz obrázek. Po nastavené dáme Finish. **{{: | ||
| + | - Dojde k několika " | ||
| + | - Znovu klikneme na **Configure**, | ||
| + | - Klikneme na **Generate**, | ||
| + | - Klikneme na **Open Project**. Mělo by se otevřít Visual Studio s naším Chocolate Doom projektem. CMake aplikaci můžeme následně zavřít. | ||
| + | - Sestavíme projekt (CTRL+SHIFT+B) | ||
| + | - Výsledná aplikace bude ve složce **ChocolateDoom\build\src\Release**, | ||
| + | ===== Spuštění ===== | ||
| + | Pro spuštění jsou za potřebí data samotné hry (grafiku, zvuky, levely) jedná se o **.wad** soubory. Tato data jsou chráněna autorským právem a k originálnímu Doom, nebo DoomII nejsou volně k dispozici. Pokud originální hru vlastníte, můžete se odkázat/ použít její wad soubor. Existuje však [[https:// | ||
| + | |||
| + | Projekt je nastavený tak, že na systému Windows, nemůže automaticky najít knihovny potřebné pro spuštění. Nejjednodušší řešení je jejich manuální nakopírování z rozbalených složek do složky s **chocolate-doom.exe**. jedná se o soubory **SDL2.dll**, | ||
| + | |||
| + | Pro načtení .wad souboru je nejjednodušší ho zkopírovat do složky s **chocolate-doom.exe** a ten následně spustit. | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||