Jak si naklonovat a sprovoznit herní framework postavený na knihovnách SDL2. Prozatím je hlavní platforma a a vývojové prostředí Visual Studio, ale CMake by měl umožnit snadné porotvání na další platofrmy a IDE. Vše bude průběžně testováno a řešeno na základě vaší odezvy.
Budete potřebovat mít naisntalované tyto nástroje. Vše by mělo stačit v nejnovějších verzích bez značného omezení.
Slouží ke konfiguraci a správě projektu ve smyslu jeho sestavování a distribuci. Na základě konfiguračních souborů nám připraví projekt pro IDE.
Slouží pro správu a verzování zdrojových kódů. Umožňuje nám snadno stáhnout celý zdrojový kód a později ho i updatovat. Další jeho významnou funkcí je kooperace mezi několika vývojáři.
C:\Programming\MojeHra\
.https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate
.git clone https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate.git Hra
V tomto kroce předpokládáme, že celý náš projekt leží například v C:\Programming\MojeHra\
- složka z prvního kroku
build
- v tomto příkladě by to bylo C:\Programming\MojeHra\Hra\build
C:\Programming\MojeHra\Hra
Jakmile se nám projekt otevře ve VS. Je třeba akorát nastavit náš projekt TheGame jako výchozí tím, že na něj v průzkumníku řešení klikneme pravým tlačítkem a vybereme Nastavit jako spouštěný projekt. Projekt lze následně sestavit, spustit a upravovat dle vašich přání.
Projekt má nyní 3 hlavní funkce, které stojí za vaší pozornost a kam by jste měli upřít svoji shanu, pokud chcete vytvořit nějaký vlastní gameplay:
void startGame()
- Tato funkce se zavolá před začátkem samotné hryvoid update()
- Tato funkce se volá před každým vykresleným snímkem. Typicky by měla obsahovat herní simulaci - pohyb, kolize, vstup z klávesnice, herní pravidla.void draw()
- Tato funkce se stará o vykreslení každého herního snímku. Zde by jste měli obstarávat vykreslování herních assetů.Seznam toho co Já Buracisko chci a musím předělat vylepšit v rámci další iterace.