Obsah

Herní Framework

Jak si naklonovat a sprovoznit herní framework postavený na knihovnách SDL2. Prozatím je hlavní platforma a a vývojové prostředí Visual Studio, ale CMake by měl umožnit snadné porotvání na další platofrmy a IDE. Vše bude průběžně testováno a řešeno na základě vaší odezvy.

Potřebný SW

Budete potřebovat mít naisntalované tyto nástroje. Vše by mělo stačit v nejnovějších verzích bez značného omezení.

CMake

Slouží ke konfiguraci a správě projektu ve smyslu jeho sestavování a distribuci. Na základě konfiguračních souborů nám připraví projekt pro IDE.

Git

Slouží pro správu a verzování zdrojových kódů. Umožňuje nám snadno stáhnout celý zdrojový kód a později ho i updatovat. Další jeho významnou funkcí je kooperace mezi několika vývojáři.

Tutoriál

1) Naklonování zdrojových kódů projektu

  git clone https://git.uzlabina.cz/bures/thegametemplate.git Hra

2) Stažení knihoven SDL2 a SDL2_Image

3) Konfigurace a vytvoření řešení pro VS pomocí nástroje CMake

V tomto kroce předpokládáme, že celý náš projekt leží například v C:\Programming\MojeHra\ - složka z prvního kroku

4) Kompilace s puštění projektu

Jakmile se nám projekt otevře ve VS. Je třeba akorát nastavit náš projekt TheGame jako výchozí tím, že na něj v průzkumníku řešení klikneme pravým tlačítkem a vybereme Nastavit jako spouštěný projekt. Projekt lze následně sestavit, spustit a upravovat dle vašich přání.

5) Co dále?

Projekt má nyní 3 hlavní funkce, které stojí za vaší pozornost a kam by jste měli upřít svoji shanu, pokud chcete vytvořit nějaký vlastní gameplay:

ToDo

Seznam toho co Já Buracisko chci a musím předělat vylepšit v rámci další iterace.