Obsah

Jak na vlastní build Chocolate Doom

Co budeme potřebovat za SW

Postup

  1. Někde na disku si vytvoříme složku. Já si vytvořil C:/Development/ChocolateDoom. Ve škole použijte nějakou specifičtější složku kde můžete zapisovat - např. někde ve vašem profilu. Do této složky budeme umisťovat všechny následující potřebné soubory. Budeme ji nazývat naším pracovním adresářem.
  2. Stáhneme si knihovny SDL2, SDL2_net a SDL2_mixer. Všechny tři stahujeme jako Development Libraries, verze Windows, zip, který má na konci -VC.zip
  3. Tyto knihovny rozbalíme do samostatných složek ve složce vytvořené v bodě 1. Pozor: Je nutné dát si při rozbalování pozor, aby nebyla složka dvojitá. Často se stane (speciálně u Windows), že se vytvoří složka s názvem zipu, v ní složka s názvem knihovny a teprve v ní samotné soubory. Pokud se tak stane, musíte dávat bedlivý pozor v dalších krocích, případně soubory přesunou o jednu úroveň výše.
  4. Ukázka pracovní složky a obsah jedné složky s knihovnou
  5. Otevřeme si Git (Git Bash Here) v našem pracovním adresáři a naklonujeme si zdrojový kód Chocolate Doom příkazem: git clone https://github.com/chocolate-doom/chocolate-doom.git. Pokud vše projde úspěšně, můžeme Git zavřít. Na obrázku je ukázka naklonovaného repozitářem se zdrojovým kódem.
  6. Spustíme program CMake (cmake-gui). Where is the source code nastavíme do složky se zdrojovým kódem, která se vytvořila v předchozím bodu.
  7. V našem pracovním adresáři si vytvoříme složku build.
  8. Where to build the binaries nastavíme na složku build vytvořenou v předchozím kroku.
  9. Klikneme na Configure. V dialogovém okně vybereme náš kompilátor - Visual Studio 16 2019. A Optional platform generator nastavím na Win32. Viz obrázek. Po nastavené dáme Finish.
  10. Dojde k několika „chybám“, že nebyly nalezeny knihovny, které jsme dříve rozbalily. Musíme na ně uvést cesty ve střední části okna. Jedná se o řádky SDL2_DIR, SDL2_MIXER_DIR a SDL2_NET_DIR. Použijeme k tomu kopii (CTRL+C a CTRL+V) vesty z průzkumníka. Na obrázku ukázka výsledného nastavení.
  11. Znovu klikneme na Configure, ve spodní části by měl poslední řádek říkat Configuring done.
  12. Klikneme na Generate, ve spodní části by měl poslední řádek říkat Generating done.
  13. Klikneme na Open Project. Mělo by se otevřít Visual Studio s naším Chocolate Doom projektem. CMake aplikaci můžeme následně zavřít.
  14. Sestavíme projekt (CTRL+SHIFT+B)
  15. Výsledná aplikace bude ve složce ChocolateDoom\build\src\Release, nebo ChocolateDoom\build\src\Debug v závislosti na nastavení typu sestavení.

Spuštění

Pro spuštění jsou za potřebí data samotné hry (grafiku, zvuky, levely) jedná se o .wad soubory. Tato data jsou chráněna autorským právem a k originálnímu Doom, nebo DoomII nejsou volně k dispozici. Pokud originální hru vlastníte, můžete se odkázat/ použít její wad soubor. Existuje však Free Doom jehož .wad soubor můžete použít.

Projekt je nastavený tak, že na systému Windows, nemůže automaticky najít knihovny potřebné pro spuštění. Nejjednodušší řešení je jejich manuální nakopírování z rozbalených složek do složky s chocolate-doom.exe. jedná se o soubory SDL2.dll, SDL2_net.dll, SDL2_mixer.dll

Pro načtení .wad souboru je nejjednodušší ho zkopírovat do složky s chocolate-doom.exe a ten následně spustit.