====== PRO - Informatika 4. ročník ====== ===== 1. pololetí ===== [[ucitele:kubat:kotlin|Programovací jazyk Kotlin]] ===== 2. pololetí ===== [[ucitele:kubat:kotlin_temata|Témata závěrečných prací]] ==== Podmínky ==== * **Absence maximálně 50%** * Napsat 4 velké testy - **Kotlin** (__3. dvojhodinovka = 5. + 6. hodina__) * Termín I4.D: 1. 10. 2019 - **Aktivity** (__cca 6. dvojhodinovka = 11. + 12. hodina__, nejpozději 25.10.2019) * Termín I4.D: TBD - **Uživatelské rozhraní** (__9. dvojhodinovka = 17. + 18. hodina__) * Termín I4.D: TBD - **Ukládání dat** (__cca 12. dvojhodinovka = 23. + 24. hodina__, nejpozději 19. 12. 2019) * Termín I4.D: TBD * [[ucitele:kubat:nahradni_terminy|2 náhradní termíny na opravu testu]] (před uzavřením každého čtvrtletí a pololetí) ==== Náplň velkých testů ==== === 1. Kotlin === * datové typy (klasické + nullovatelné) * deklarace proměnných (var, val) * cykly (for, while), * when * deklarace funkcí * řetězce + print(ln) (výpisy pomocí $) * let + Elvis operator ?: (a run) * dekonstrukce (val (a, b) = object) * Třídy: kostruktory, dědičnost, interface, open class, data class, viditelnost * Kolekce (listOf, setOf, arrayOf, mapOf, sequenceOf + mutable varianty), funkce nad kolekcemi (min, minBy, max, maxBy, first, firstBy, count, sorted, sortedBy, groupBy, distinct, distinctBy, filter, map, flatMap, fold/reduce, * forEach, partition), inline funkce * lambda výrazy, * rozšířené funkce (extension functions) === 2. Aktivity === * základní struktura aplikace, * Gradle * Android manifest * Material design * Tvorba activity, typy aktivit, životní cyklus aktivity * správné ukončení aktivity * posílání dat mezi aktivitami (třída Intent) * správné zásady navigace mezi aktivitami === 3. Uživatelské rozhraní === * Třída View, tvorba vlastních designových prvků, styly, * LinearLayout, RelativeLayout, ConstrainedLayout, * Reakce na tapnutí na obrazovku, * Toolbar, * Menu, * Dialogy, * CardView, * Práce s obrázky * Fragmenty * Seznamy === 4. Ukládání dat === * SharedPreferences * SQLite databáze - tvorba vlastního schématu, * onCreate, onUpgrade, * Použití knihovny Room pro uložení dat ===== Doporučená literatura ===== * Kotlin for Android Developers (Antonio Leiva), ISBN: 9781530075614 * Android Development with Kotlin (Marcin Moskala), ISBN: 978-1787123687 * Mistrovství - Android (Ľuboslav Lacko), ISBN: 9788025148754 ===== Materiály ===== * https://material.io/resources/color/#!/?view.left=0&view.right=0&primary.color=9575CD * https://romannurik.github.io/AndroidAssetStudio/index.html * https://codelabs.developers.google.com/codelabs/android-room-with-a-view-kotlin/#0